25 октомври 2011 г.

Красота и интелект

Лятото свърши, но все още има хора, които се женят. И ме канят на сватбите си, на всичкото отгоре 


Само и само за да не стане кофти, още един уикенд премина със сватба на приятелка на приятелка. Поради подобни глупави събития вече имам толкова много вечерни рокли, че ако догодина тръгна на световно турне, няма да изпитвам затруднения при избиране на подходящо облекло. Както и да е, на сватбата намерих още едно момиче като мен, на което не ѝ беше до сватба, но присъства от „уважение”. Седнахме на едно от последните маси и почнахме да клюкарстваме за другите. Не след дълго видях, че една стара позната секскифла идва при нас. „Бягай, скрий се, даже да влезем под масата”, казах на момичето до мен, но вече беше късно. С унизителния си поглед „сексиконата” беше срещу нас.
За последно бях я виждала през 2006-та някъде. Сега, пет години по-късно, с бордо червило, тъмна кожа, червена коса и диамантени обеци, почна да ни разправя колко хубава е тя. Аз само я слушах и се съгласявах. Защото аз съм си такава, ако събеседника ми вярва в това, което говори, аз още повече натискам газта и го окуражавам. Най-вероятно в предишния си живот съм била гаджето на Хитлер – Ева Браун, и съм го накарала да върши всичко това.


Завидях ѝ за интелекта
Ако един човек по време на сватба тръгне да обяснява „Ама аз съм толкова хубаво момиче, че се затруднявам в кариерата. Ако бях манекенка, сигурно нямаше да ми е трудно чак толкова. Толкова много предложения получавам, че ми е трудно и вече неудобно да им отказвам. Хората се страхуват от интелекта ми, не могат да понасят умна и супер красива жена. Мъжете се плашат от това. Затова трябва да си или само умна, или само красива, но аз съм и двете и ми е трудно”, със сигурност не е с всичкия си според мен. Какво да ѝ кажа? „Нееее, ти с твоя 1.60 сантиметров ръст няма как да станеш манекенка, а относно красотата ти – ако ТИР блъсне Tina Turner, чак тогава тя ще заприлича на теб”ли? Само я одобрявам, но в същото време умирам от скука.
Абе, това е сватба, клюкарствай за миналото на булката, кажи „Вуйчото ѝ се е напил”, „Колко пари са дали за този скапан ресторант?”, „Младоженецът е тъп, грозен”, де да знам, иди и преброй подаръците, златните бижута, направи нещо логично. Не ни занимавай с „Хората се страхуват от интелекта ми”, скучно ни е и без това. Страхуват се от интелекта ми какво значи? За мъже става въпрос, те са „проектирани” само да възприемат видяното, нищо повече!


Все едно е учен!
Заедно задачи с басейн и тръби ли решавате, когато не успее, пердашиш ли го, защо да се плаши от интелекта ти?! Не, не.. онази най-вероятно през свободното си време създава атомни бомби в хола, щом е сигурна, че ума ѝ е заплаха за човечеството. Вероятно хората не се страхуват от интелекта ти, а от 93 минутното ти безспирно хвалене, без да поемеш въздух, и им се ще да те хванат и да те изхвърлят в контейнера за пластмаса.
След всяка нейна дума почнах да отпивам все повече от питието си и съм се унесла, докато се стресна с констатация за самата мен: „Най-много ми е мъчно за теб бе, Комплексарка. Аз съм се отдала на кариерата, мъжете за мен са на второ място, а за брак въобще да не говорим. Ама ти.. ах, ахх… Ще ти дам workshop на тази тема, до седмица мъжете ще почнат да тичат след тебе…”


Чао, аз изчезвам!
Дълго време я гледах, гледах и си представех как ще ѝ одера очите. Или пък да я хвана за косите и да я изхвърля при лелките зад нас, които от самото начало ни слушаха. Поех дълбока глътка въздух и с най-фалшивата си Бойкоборисова усмивка: 

-       Миличка, мъжете се страхуват и от моите интелекти, много ми е приятно да си говорим с теб, но не мога да продължа повече. Прекалих с алкохола и отивам да повръщам, за не се увредят интелектите ми.

Целунах я и си тръгнах. Не можех да я търпя да ми се прави на рилейшъншип гуру в продължение на часове, нали?! Все пак и аз нося душа…  

1 comments:

Yossarian каза...

:-) най-хубавото на твоите истории е, че човек не знае истински ли са или измислени...като теб самата. но независимо какви са - аз им се наслаждавам почти физически

Публикуване на коментар